Parents

Hello Parents and Guardians. In here you will find information pertaining to our curriculum and daily schedule. Please use the “Contact Us” tab if you have any questions. 

Hola padres y guardianes. Aquí encontrarán información sobre nuestro currículum y horario diario. Porfavor use la parte donde dice “Contact Us” si tiene alguna pregunta. 

Daily Schedule / Horario Diario

9:00am-9:15am           Students begin to login to Zoom / Los estudiantes inician sesión en Zoom

9:15am-9:30am           Welcome / Bienvenidos

9:30am-10:00am         Prior Knowledge / Conocimiento Previo

10:00-10:05am            Short Break / Breve Descanso 

10:05am-10:50am       Student Exploration /Exploración Estudiantil

10:50am-11:05am       Snack Break / Descanso para merienda

11:05am-11:50am       Reflection / Reflexión

11:50am-12:00pm      Goodbye / Adios

Monthly Themes / Temas Mensuales

Month of June, Students will develop a stronger consciousness towards the well-being of our society, including advancements in technology and engineering and how this can be used for more a self-sustainable lifestyle, both in the present and future. This will call for the expansion of common K-6 mathematics and science knowledge into more integrated STEM activities. / En el mes de Junio, los estudiantes desarrollarán una conciencia más fuerte hacia el bienestar de nuestra sociedad, incluidos los avances en tecnología e ingeniería y cómo esto se puede utilizar para un estilo de vida más sostenible, tanto en el presente como en el futuro. Esto requerirá la expansión del conocimiento común de matemáticas y ciencias de grados K-6 en actividades STEM más integradas.

Week 1: Communicating through technology- In this week, we will be going over the basics with students on how to work with a laptop and various programs (i.e. Zoom, Google slides, Nearpod, Google Classroom, Class Dojo). We will then have them practice using the programs as a way to communicate ideas, research, information, etc. We will also be looking at how to be a good digital citizen and the importance of staying safe online. / En esta semana, repasaremos los conceptos básicos con los estudiantes sobre cómo trabajar con una computadora y varios programas (es decir, Zoom, diapositivas de Google, Nearpod, Google Classroom, Class Dojo). Luego practicaremos el uso de los programas como una forma de comunicar ideas, investigaciones, información, etc. También veremos cómo ser un buen ciudadano digital y la importancia de mantenerse seguro en línea.

Week 2: Becoming NextGen Inventors- For week 2, we will be focusing on the creation of inventions throughout our lifetime. However, we will be focusing on the whole process that goes with making an invention. By presenting the various stages, the students will be able to grasp a better understanding of creation/invention. It will also show the importance of teamwork and communication. / Para la segunda semana, nos centraremos en la creación de inventos a lo largo de nuestra vida. Sin embargo, nos centraremos en todo el proceso que conlleva hacer una invención. Al presentar las distintas etapas, los estudiantes podrán comprender mejor las ideas creación / invención. También mostrará la importancia del trabajo en equipo y la comunicación.

Week 3: Loving our World- In this week, students will take the skills that they have learned so far in STEM and apply it to our beautiful world. We will be looking over various topics about our Earth and ways that it is being mistreated, looking at the science of that, and potentially come up with ideas to better our interaction with the planet. / En esta semana, los estudiantes tomarán las habilidades que han aprendido hasta ahora en STEM y las aplicarán a nuestro hermoso mundo. Examinaremos varios temas sobre nuestra Tierra y las formas en que se está maltratando, observaremos la ciencia de eso crearemos ideas para mejorar nuestra interacción con el planeta.

Week 4: Expanding our Horizon- Our last week of June will take us out of this world and give a focus to what is above us on this planet. We will work on how technology is creating the future and how our students will be able to partake in that future through inventions, advocacy, understanding, and teamwork. / Nuestra última semana de Junio nos sacará de este mundo y nos enfocará en lo que está por encima de nosotros en este planeta. Trabajaremos sobre cómo la tecnología está creando el futuro y cómo nuestros estudiantes podrán participar en ese futuro a través de inventos, defensa, comprensión y trabajo en equipo.

Create your website at WordPress.com
Get started